W piątek, 27 grudnia 1918 r. wybuchło zwycięskie Powstanie Wielkopolskie. Trwało 52 dni (zakończył je formalnie Rozejm w Trewirze) i było wyrazem niezwykłego obywatelskiego zjednoczenia przekutego w walkę o wolność i niepodległość kraju. Działano po wielkopolsku — z głową, ale nie w chmurach. W tym roku pierwszy raz w historii dzień ten obchodzimy jako nowe święto państwowe.

Z tej okazji inicjatorzy apelu o ustanowienie 27 grudnia świętem państwowym postanowili nieco inaczej podejść do tej historii. Pokazać, że wartości, które przyświecały bohaterom tamtych dni, są nadal aktualne. Opowiedzieli o tym Wielkopolanie rozpoznawalni w całym kraju. I tak historię o pracy organicznej, planowaniu działań i odnoszeniu sukcesów przedstawili najpopularniejsza polska TikToktera Maria Jeleniewska, dziennikarz Tomasz Wolny, Ryszard Andrzejewski – Peja, prezenterka Diana Kautz oraz piłkarz Lecha Poznań Jakub Kamiński.

Powstanie Wielkopolskie to wydarzenie absolutnie bez precedensu, które zmieniło bieg historii Polski. Dzięki niemu odzyskaliśmy to, za czym wiele lat tak bardzo tęskniliśmy. Upragnioną wolność i niepodległość, kolebka państwa polskiego znalazła się w granicach II Rzeczpospolitej.  Pielęgnując pamięć i wiedzę o tym wydarzeniu nie zapominamy także o współczesny przesłaniu i wnioskach, jakie trzeba z niego wyciągnąć – mówi Przemysław Terlecki, Dyrektor Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości.

Nasza historia to nie tylko kształtujące porażki, ale i budujące zwycięstwa, z których powinniśmy się cieszyć. Jednym z nich jest Powstanie Wielkopolskiego, a zaakcentowanie jego znaczenia nadaniem mu rangi święta państwowego to ważny krok w zachęcaniu obywateli do podejmowania odważnych i wspólnotowych działań – uważa Dariusz Grzybek, Prezes Fundacji Zakłady Kórnickie.

Paweł Pomin, CEO Dare Media odpowiedzialny za produkcję spotu, podsumował krótko – W projekcie połączyliśmy kilka pokoleń w słusznej sprawie i udało się zbudować ciekawą historię o wydarzeniu, z którego warto być naprawdę dumnym. Wszyscy występujący społecznie zaangażowali się w akcję.

Za stworzenie spotu odpowiada agencja Dare Media, scenariusz napisała Doma Jarosz, a zdjęcia wykonał Jan Wikarski.

Zapraszamy na nasze media społecznościowe:

Facebook

Instagram 

YouTube

Powrót do listy kategorii Aktualności