„Kwestia polska w propagandzie w okresie pierwszej wojny światowej”, pod red. Witolda Molika, Tomasza Schramma i Damiana Szymczaka to tytuł książki, której promocja odbyła się w Muzeum Powstania Wielkopolskiego na Starym Rynku , 15 stycznia 2019 o godz. 16.00
To pierwsza w literaturze historycznej książka poświęcona kwestii polskiej w propagandzie w okresie pierwszej wojny światowej, bogato ilustrowana i starannie wydana przez Instytut Historii UAM i Wielkopolskie Muzeum Niepodległości z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości i Powstania Wielkopolskiego 1918/1919.
W zamieszczonych w niej artykułach autorzy opisują organizację, strategie i wszechobecność propagandy w państwach centralnych i Ententy, jej główne narracje, tradycyjne i nowoczesne instrumenty, wprzęgnięte w nią nowoczesne media wizualne. Na tym tle ukazują od kiedy i w jakim zakresie kwestia polska stała się tematem w austriackiej, niemieckiej i rosyjskiej debacie publicznej, w prasie polskiej i niemieckiej w latach 1914-1918, jakie informacje o koncepcjach rozwiązania sprawy polskiej trafiały do indywidualnego odbiorcy.